3 partinin ittifakıyla tezkere kabul edildi

Ana Sayfa » Medya Kritik » Yaşar Nuri Öztürk- Yurt

Yaşar Nuri Öztürk- Yurt

Paganist kültürlerin İslam’a tasallutu

 
1 Aralık 2012 Cumartesi 12:38 
Yorum YapYazdır
 
 
Yaşar Nuri Öztürk- Yurt

Kur’an’daki İslam yanında ve ona bir tür rakip olarak vücut bulan ‘Ata­lar ve­ya
 
örf­ler İs­la­mı’­nın oluş­ma­sın­da en bü­yük et­ki­yi 5 bü­yük po­li­te­ist (çoktanrılı) kül­tür yap­mış­tır. Bunlar; Arap Cahiliye kültürü, İran Sâsânî kültürü, Hint mistisizmi, Eski Yunan kültürü, Şamanizm olarak sıralanabilir.
 
 
 
İs­lam, ön­ce, doğ­du­ğu coğ­raf­ya olan Arap Ya­rı­ma­da­sı'nın Ca­hi­li­ye de­nen kül­tü­rü ile yüz yü­ze gel­miş ve bo­ğuş­muş­tur.  Ca­hi­li­ye­nin ye­ri­ne otu­ran İs­lam, Hz.  Pey­gam­ber'in ölü­mün­den bir sü­re son­ra yö­ne­ti­me ge­len Emevîler ta­ra­fın­dan sal­ta­nat kay­gı­la­rı ve Arap ol­ma­yan­lara du­yu­lan nef­re­tin de iti­şiy­le eroz­yo­na uğratıldı ve ca­hi­li­ye şu­u­ral­tı­nın  ka­lın­tı­la­rıy­la ilk yoz­laş­ma­ya ma­ruz kal­dı. Biz bu­nu, ‘İs­lam'ın, açık ola­nı­nı yık­tı­ğı şir­kin, mas­ke­li­si ile  yoz­laş­tı­rıl­ma­sı’ ola­rak ad­lan­dı­rı­yo­ruz.
 
 
 
Arap Emevî şu­u­ral­tı­nın Kur'an  tev­hi­din­den ‘iti­raf edil­me­miş bir in­ti­kam’ al­dı­ğı­nın en şaş­maz ka­nı­tı, Emevî kral­lı­ğı­nın, Hz. Pey­gam­ber'in Ehlibeytini akıl al­maz zu­lüm­ler­le  kat­let­miş ol­ma­sı­dır. Bu ‘intikam alma’ olgusu, bizzat Emevîler tarafından defalarca ve değişik bağlamlarda ifadeye konmuştur. Özellikle, Hz. Hüseyin’in şehadeti ardından ve ünlü Harre katliamında sahabe neslinden on bin kişinin katledilmesi üzerine…
 
 
 
Put­pe­rest Arap şu­u­ral­tı, Hz. Ali'nin  ço­cuk­la­rı­nı yok et­mek­le, önün­de eğil­mek zo­run­da kal­dı­ğı Kur'an me­sa­jı­nın  teb­liğ­ci­sin­den, ör­tü­lü bir bi­çim­de öcü­nü  al­mış olu­yor­du. Bu ola­yı, bir ‘iç­ti­hat  ha­ta­sı’ gi­bi gös­ter­mek­se in­san, ha­yat, ta­rih ve akıl gerçeklerine ta­ma­men ters bir  te­vil­le Emevî avu­kat­lı­ğı yap­mak­tır, vahim bir zulüm, şerir bir namussuzluktur.
 
 
 
İs­lam'ın kar­şı­laş­tı­ğı ve et­ki­len­di­ği ikin­ci po­li­te­ist kül­tür İran Sâsânî kül­tü­rü­dür. Kur'an tev­hi­di
 
üze­rin­de en önem­li  yoz­laş­ma­lar­dan bi­ri­ni de bu kül­tür vü­cu­da ge­tir­miş­tir.
 
 
 
Üçün­cü et­ki, Hint mis­tik kül­tü­rün­den  gel­di. Özel­lik­le ta­sav­vuf yo­luy­la gi­ren tev­hit dı­şı un­sur­lar ve kav­ram­lar büyük çoğunluğuyla bu kül­tü­rün ese­ri­dir. Bu  kül­tü­rün, da­ha son­ra­ki Türk-Şa­man et­ki­siy­le bir­le­şen tah­ri­bi, İs­lam'ın en na­zik  ku­rum­la­rın­dan bi­ri olan ta­sav­vu­fu, za­man için­de bir tür ye­dek ilah­lı ku­rum ha­li­ne ge­ti­re­rek özgün bünyede bü­yük ya­ra­lar  aç­mış­tır. 5. pagan tasallut, Es­ki Yu­nan
 
me­tin­le­ri­nin çe­vi­ri­si ile olu­şan et­ki­dir.
 
 
 
TÜRKLERİN MÜSLÜMANLAŞMASI MESELESİ
 
 
 
Türk­ler, İs­lam'a kılıçla girmeye zorlandıklarında girmediler. Girsinler diye oluk gibi Türk kanı akıtıldı ama bu kavim, bu yolla İslam’a sokulamadı. Türkler İslam’a ta­sav­vuf yo­luy­la gir­di­ler. Bu
 
gi­riş­te, özel­lik­le maktûl Hallâc  el-Mansûr'un bü­yük ro­lü ol­muş­tur. Bu  ko­nu, bü­yük bil­gin Lo­u­is Mas­sig­non'un ça­lış­ma­la­rıyla bizim, Hallâc-ı Mansûr ad­lı iki ciltlik eserimizde ayrıntılı bir biçimde incelenmiştir.
 
 
 
Türk­le­rin, ken­di­le­ri­nin İs­lam­laş­ma­sı­na  se­bep olan der­viş sûfîlerin ki­şi­li­ğin­de es­ki din bü­yük­le­ri olan Şa­man ba­ba­la­rı­nın bir ben­ze­ri­ni gör­dük­le­ri ve­ya gör­mek  is­te­dik­le­ri, ge­nel ka­bul­ler ara­sın­da­dır. İşin bu yanı, Türk ede­bi­yat ta­rih­çi­si Prof. Dr. Fu­at Köp­rü­lü'nün eser­le­rin­de, özel­lik­le Türk Ede­bi­ya­tın­da İlk Mu­ta­sav­vıf­lar ad­lı çalışmasında in­ce­len­miş­tir. Es­ki Türk di­ni Şa­ma­niz­min, Türk­le­rin elin­de en ile­ri teş­ki­lat­la­rı­na ula­şan tarikatlar üze­rin­de­ki et­ki­le­ri el­le tu­tu­la­cak ka­dar açık­tır. Abbasîler dev­rin­de Arap­çaya çev­ri­len es­ki Yu­nan me­tin­le­ri­nin et­ki­si, kro­no­lo­jik  ba­kım­dan son sı­ra­lar­da ol­mak­la bir­lik­te, ka­lı­cı­lık ve de­rin­lik ba­kı­mın­dan bel­ki de bi­rin­ci sı­ra­da­dır. Hat­ta, Mu­ham­med İk­bal gi­bi tar­tış­ma­sız bir dü­şün­ce oto­ri­te­si, bu  et­ki­nin ‘Müs­lü­man dü­şü­nür­le­rin Kur'an­sal ufuk­la­rı­nı ka­rar­ta­cak ka­dar bü­yük’  ol­du­ğu­nu söy­le­miş­tir. (Bk. İkbal,  Re­cons­truc­ti­on of Re­li­gi­o­us Tho­ught in Is­lam)
 
 
 
Put­pe­rest 5 et­ki­nin ya­nın­da hâlâ sürmekte olan di­ğer et­ki­ler­den, örneğin siyasal ve ekonomik çıkarların etkilerinden de el­bet­te söz edi­lmelidir.  Gerçek şu ki, gü­nü­mü­ze ge­lin­ce­ye ka­dar, İs­lam, ge­rek po­li­te­ist-müşrik et­ki­lerin  eroz­yo­nuy­la ge­rek­se dör­dün­cü Hicrî  yüz­yı­lın (Miladî 11. yüz­yıl) son­la­rın­dan iti­ba­ren baş­la­yan tak­lit dev­ri­nin (bi­lim ve dü­şün­ce­de ya­ra­tı­cı­lı­ğın du­rak­sa­ma dev­ri) tahribatı ile ve gerekse bugün de süren siyasal çıkarların etkileriyle esas kay­na­ğı olan Kur'an'dan uzak­la­şa­rak ideolojileşmiş ve özgün ya­pı­sı­na bü­yük öl­çü­de ya­ban­cı­laş­mış­tır.
 
1 Aralık 2012 Cumartesi 12:38 
Yorum YapYazdır
 
(0 Yorum Yapıldı)Yorumlar
<p>Henüz kimse yorum yapmamış, ilk yorum yapan siz olun.</p>
 
Bu Kategorideki Diğer Haberler
 
 
Yazarlar
Yazarlar RSS Beslemesi
A. Şefik Mollamehmetoğlu
 
Attila Aşut
 
Nihat Genç
 
Türker Ertürk
 
Arslan Bulut
 
Mehmet Polat
 
Prof. Dr. Orhan Özgür
 
Ahmet Özer
 
Göksu Mollamehmetoğlu
 
Gülcan Özgür
 
Ömer Turan
 
Osman Cudi Yılmaz
 
Ömer Faruk Altuntaş
 
Prof. Dr. Burhan Çuhadaroğlu
 
Prof. Dr. Cavit Boz
 
Prof. Dr. Kemal Üçüncü
 
Hüseyin HAYDAR
 
Zekeriya Saka
 
Mehmet Kuvvet
 
Hasan Güneş
 
Erdal ÖZÇELİK
 
Serpil Satut Denizoğlu
 
Erdal Eksert
 
İnci Güngör
 
Kazım DEMİR
 
Coşkun ERUZ
 
Mehmet Akıncı
 
Ruhi  Türkyılmaz
 
İlyas Gümrükçü
 
Sami KOÇ
 
Ömer Asan
 
Prof. Dr. Örsan Öymen
 
Kadir ŞİŞGİNOĞLU
 
Mustafa Önsel
 
Havva GÜNAYDIN LAKUTOĞLU
 
 
Son 24 Saat
Haberler RSS Beslemesi
 
 
Anket
Halkoylaması sonrası Türkiye'yi ne bekliyor?
1. Daha iyi bir gelecek
2. Daha kötü bir gelecek
3. Birşey değişmez
 
Gazete Manşetleri
 
 
Arşiv
 
Tarihte Bugün
1396 - Niğbolu Zaferi
1566 - On birinci Osmanlı Padişahı II. Selim tahta çıktı.
1852 - Fransız Henri Giffard ilk kez zeplinle uçtu.
1882 - İstanbul Beyazıt Kütüphanesi kuruldu.
1940 - II. Dünya Savaşı içinde 129 İngiliz bombardıman uçağı Berlin'deki endüstriyel hedefleri bombaladı, ama sis sebebiyle bombaların 6sı dışında hepsi boşa gitti.
1947 - Hindistan'da Müslüman mültecileri taşıyan tren, Pencap sınırında durduruldu. Sihler, 1200 mülteciyi kurşuna dizdi.Şablon:Kaynak-lazım
1956 - Türk Dil Kurumu En İyi Yapıt Ödülünü, Ali adlı romanıyla Orhan Hançerlioğlu kazandı.
1960 - Yüksek Adalet Divanı kuruldu.
1980 - İran Irak Savaşı başladı.
1981 - Ermeni militanlar Türkiye'nin Paris Başkonsolosluğu'nu bastılar; güvenlik görevlisi Cemal Özen öldü, Başkonsolos Kaya İnal yaralandı.
1987 - Süleyman Demirel, DYP Olağanüstü Kongresinde oy birliğiyle genel başkan seçildi. Demirel, 12 Eylül askeri darbesi sonrası, siyasete resmen döndü.
 
Namaz Vakitleri
 
  • İmsak04:22
  • Güneş06:03
  • Öğlen12:24
  • İkindi15:48
  • Akşam18:24
  • Yatsı19:53
 
Süper Loto
21.09.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu060809172538
 
On Numara
18.09.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu07091013141517182426273136373847485663676875
 
Sayısal Loto
23.09.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu021931364248
 
Şans Topu
20.09.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu101828303204
 
 
Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık