İran'da facia; çok sayıda ölü

Ana Sayfa » Medya Kritik » Turkcell Akcell mi oldu? Yandaş medyaya nasıl kaynak aktarılıyor?

Turkcell Akcell mi oldu? Yandaş medyaya nasıl kaynak aktarılıyor?

Turkcell’in yönetimine AKP’li eski bakanlar atandı... Firmanın reklam bütçesi, az okunup az izlenen yandaş gazete ve TV’lere kaydı!..

 
24 Kasım 2014 Pazartesi 08:15 
Yorum YapYazdır
 
 
Turkcell Akcell mi oldu? Yandaş medyaya nasıl kaynak aktarılıyor?

İktidarın yan­daş med­ya­yı bes­le­me tak­ti­ği, Turk­cel­l’­in med­ya­ya ver­di­ği reklamlarla bir kez da­ha or­ta­ya çık­tı. Fir­ma, 2 yıl ön­ce­si­ne ka­dar reklam büt­çe­si­ni med­ya­nın eri­şi­mi­ne gö­re da­ğı­tı­yor­du…

AKP, yö­ne­ti­me es­ki ba­kan­la­rı ata­yın­ca iş­ler de­ğiş­ti. Fir­ma­nın 250 mil­yon li­ra­lık rek­lam büt­çe­sin­den as­lan pa­yı­nı, yan­daş işa­dam­la­rı­nın okun­ma­yan ga­ze­te­le­ri ile iz­len­me­yen ka­nal­la­rı al­dı…

Turkcell oldu Akcell, bu iş ABD SEC’ine kadar gider

Yönetimi AKP’ye yakın isimlerle doldurulan Turkcell,  250 milyon liralık  reklam ve tanıtım bütçesini, hükümete yakın işadamlarının sahip olduğu gazete, televizyonlara aktarıyor.

Yönetimine AKP’li eski bakan ve AKP’ye yakın isimlerin atandığı GSM operatörü Turkcell’de yandaş rüzgarları esiyor. Şirketin reklam pastasından aslan payını AKP’li işadamı ve medya patronu Ethem Sancak’ın kurumları alıyor. Analistler, hisseleri hem Borsa İstanbul’da hem de New York Borsası’nda işlem gören şirketin zarara uğratıldığına dikkat çekiyorlar.
Turkcell’de 2010 yılından bu yana yaklaşık 4 milyar liralık kâr payının genel kurullar yapılamadığı için dağıtılmadığını hatırlatan uzmanlar, şirketin yıllık yaklaşık 250 milyon liralık reklam ve tanıtım bütçesinin de iktidara yakın medyaya aktarılarak suç işlendiğini öne sürüyorlar.

Liderlere yüzde 5
yandaşlara yüzde 43

En son yayınlanan tiraj raporlarına göre, zirvede olan ilk üç gazeteye reklam bütçesinden sadece yüzde 5.8’lik ilan verilirken AKP’ye yakınlığı ile bilinen işadamı Ethem Sancak’ın tirajları yerlerde gezen Star, Akşam ve Güneş gazetesine yüzde 30.3’lük pay verilmesi dikkat çekiyor.

Ceza davaları açılabilir

Sancak’ın gazetelerini ise yine iktidara yakın yayınlarıyla öne çıkan Yeni Şafak ve Sabah gazeteleri takip ediyor. Gazetelerin tiraj rakamlarını ve Turkcell’in gazete, dergi, televizyon, internet vb. mecralara, bu yılın ilk 9 ayı itibariyle verdiği reklamların dağılımındaki çarpıklık yandaki tablolarda da açıkca görülüyor.
Yandaş yayınların Turkcell’den aldığı toplam pay yüzde 43’ün üzerinde yer alıyor.
Ekonomistler, halka açık olan ve hisseleri iç ve dış borsalarda işlem gören bir şirketin kaynaklarının belli amaçlar uğruna bu şekilde kullanımıyla şirketin zarara uğratılmasının, ‘görevi kötüye kullanmak’ olduğunu belirtiyorlar. Ve konunun uzmanları, küçük yatırımcıların şirket yönetimi hakkında “görevi kötüye kullanmaktan” ceza davası açılabileceği görüşünü savunuyorlar.
Turkcell hisselerinin New York Borsası’na da kote olduğunu hatırlatan ve adlarının açıklanması istemeyen bazı eski SPK yöneticileri, Türkiye’nin yanı sıra ABD’de yaşayan Turkcell hissesi sahibi küçük yatırımcıların da şirket yönetiminin görevi kötüye kullandığından hareketle New York Eyalet mahkemelerinde doğrudan ceza davaları açabileceğini vurguluyorlar. Ayrıca aynı yöneticiler, küçük yatırımcıların bu mağduriyetlerinin ABD sermaye piyasaları kurulu olan SEC’e (Security Exchange Comission) kadar taşınabileceğini belirtiyorlar.

Aslan payı Sancak’a
Star Gazetesi ve Kanal 24’ü, “Erdoğan’a destek olmak için” aldığını itiraf eden işadamı Ethem Sancak, medyada Akşam, Güneş ve Star gazetelerinin yanı sıra Kanal 24 ve 360 TV’ye (Sky 360) sahip.
Gerçek tirajlarının, açıklanan rakamların çok çok altında olduğu bilinen Star Gazetesi, Turkcell’in reklam pastasından Kasım 2014 itibariyle yüzde 14’le en büyük payı alıyor. 2012’de Turkcell’in gazetelere verdiği reklamların yüzde 10.2’sini alan gazete, 2013 ve 2014’ün ilk 9 ayında aldığı payı yüzde 48 artırdı. Turkcell yönetimi, Sancak’a ait üç gazeteye toplam reklam pastasından yüzde 30.3 pay verirken, geri kalan 32 gazeteye yüzde 69.7’lik payı bölüştürüyor.

Turkcell yönetiminde kimler var

Ah­met Ak­ça

İmam Ha­tip Li­se­si me­zu­nu olan Ah­met Ak­ça ay­nı za­man­da Bezm-i Alem Vak­fı Mü­tev­vel­li He­ye­ti Baş­ka­nı.
Meh­met Hil­mi Gü­ler

AKP hü­kü­me­tin­de uzun sü­re Ener­ji ve Ta­bi­i Kay­nak­lar Ba­ka­nı olan olan Gü­ler, AK Par­ti ku­ru­cu MKYK üye­li­ği ve Ar-Ge’­den So­rum­lu Ge­nel Baş­kan Yar­dım­cı­lı­ğı yap­tı. Gü­ler ay­nı za­man­da şir­ket­le­rin ye­ni­den ya­pı­lan­ma­sı ile et­kin­lik ve ve­rim­li­lik ko­nu­la­rın­da da­nış­man­lık da ya­pı­yor.
Atil­la Koç

AKP hü­kü­me­tin­de Kül­tür ve Tu­rizm Ba­ka­nı ola­rak gö­rev ya­pan Koç med­ya­da sık­ça “u­yu­yan ba­ka­n” ola­rak gün­de­me gel­miş­ti. Koç, 22. ve 23. Dö­nem AKP Ay­dın mil­let­ve­kil­li­ği yap­tı ve An­ka­ra Üni­ver­si­te­si Si­ya­sal Bil­gi­ler Fa­kül­te­si­’n­den me­zun. Bir dö­nem An­ka­ra Bü­yük­şe­hir Be­le­di­ye­si Baş­ka­nı Me­lih Gök­çe­k’­in Ge­nel Sek­re­ter­li­ği­ni de üst­len­di. Ay­rı­ca Re­fah­yol Hü­kü­me­ti­’n­de gö­rev al­dı

Be­kir Pak­de­mir­li

Es­ki ba­kan ve baş­ba­kan yar­dım­cı­la­rın­dan Ek­rem Pak­de­mir­li­’nin oğ­lu olan Be­kir Pak­de­mir­li, ay­nı za­man­da AK­P’­nin Ar-Ge’­den so­rum­lu İz­mir İl Baş­kan Yar­dım­cı­sı gö­re­vi­ni yü­rü­tü­yor. Pak­de­mir­li, 2011 ge­nel se­çim­le­rin­de 6’n­cı sı­ra­dan mil­let­ve­ki­li ada­yı ol­du.
Pak­de­mir­li ay­nı za­man­da Cum­hur­baş­ka­nı Re­cep Tay­yip Er­do­ğa­n’­ın kü­çük oğ­lu Bi­lal ile olan dost­lu­ğu ile ta­nı­nı­yor.

 

 

Meh­met  Bos­tan

AKP dö­ne­min­de ka­mu ban­ka­sı olan Va­kıf­ban­k’­a bağ­lı Va­kıf Emek­li­lik Ge­nel Mü­dü­rü olan Bos­tan, 2012’de Emek­li­lik Gö­ze­tim Mer­ke­zi (EGM) Yö­ne­tim Ku­ru­lu Baş­kan Yar­dım­cı­sı ola­rak gö­rev yap­tı.

İzlenmeyen kanallara  pastadan büyük pay

TURKCELL’in televizyon reklamlarında da öne çıkanların yine iktidara yakın kanallar olduğu gözleniyor. Reyting ölçümlerine giren ulusal kanallar arasında da ‘havuz’ medyasının kanalı atv, listenin başındaki yerini korudu. Reyting takibi yapılan ve en çok izlenen kanallar arasında yeralan Doğan Grubu’na ait Kanal D ve Doğuş Grubu’na ait Star TV bile izlendiği şüpheli kanalları geçemedi. En son verilere göre Kanal D, bu yıl 105 bin 325 saniye reklam alırken, izlenirliği tartışılan Kanal 24 Tv 192.697 saniye aldı. Havuz medyasına bağlı A Haber 164.693 saniye ile 24 Tv’yi takip etti. Tematik kanallarda reklam pastasında en büyük payı, Yeni Dünya Medya Grubu bünyesinde Kanal 7 yayın grubunun haber ağırlıklı yayın yapan televizyon kanalı Ülke TV ve Ethem Sancak’a ait 360 ve 24 TV aldı. Yeni Şafak’ın televizyon kanalı Tv Net de Turkcell’den en çok reklam alan dördüncü haber kanalı oldu.

‘Cemaat’in gazeteleri sıfırlandı

Rek­lam pas­ta­sın­dan 17 ve 25 Ara­lık Yol­suz­luk ve Rüş­vet Ope­ras­yon­la­rı­’n­dan ön­ce Gü­len Ce­ma­ati’­ne ait ga­ze­te­le­re bü­yük lok­ma ak­ta­ran Turk­cell, ik­ti­da­rın dü­men su­yu­na gö­re ha­re­ket ede­rek ce­ma­ati de göz­den çı­kar­dı. 2012’de şir­ke­tin rek­lam büt­çe­sin­den yüz­de 10.2 pay alan Star Ga­ze­te­si­’ni yüz­de 8’lik pay ile Sa­bah ga­ze­te­si iz­li­yor­du. Bu iki ga­ze­te­nin ar­dın­dan Za­man ga­ze­te­si, ilk üç­te yüz­de 7.6’lık pay­la zir­ve­yi pay­la­şı­yor­du. Yol­suz­luk ve Rüş­vet Ope­ras­yo­nu­’nun dü­zen­len­di­ği Ara­lık 2013’ün bi­ti­mi­ne ka­dar yıl­lık baz­da yi­ne Et­hem
San­ca­k’­a ait Star Ga­ze­te­si şir­ket­ten en bü­yük pa­yı alı­yor­du.
Za­man ga­ze­te­si ise 2013 yı­lın­da Turk­cel­l’­den en bü­yük ge­li­ri el­de eden ikin­ci ga­ze­tey­di.

‘Cemaat’in gazeteleri
sıfırlandı

Rek­lam pas­ta­sın­dan 17 ve 25 Ara­lık Yol­suz­luk ve Rüş­vet Ope­ras­yon­la­rı­’n­dan ön­ce Gü­len Ce­ma­ati’­ne ait ga­ze­te­le­re bü­yük lok­ma ak­ta­ran Turk­cell, ik­ti­da­rın dü­men su­yu­na gö­re ha­re­ket ede­rek ce­ma­ati de göz­den çı­kar­dı. 2012’de şir­ke­tin rek­lam büt­çe­sin­den yüz­de 10.2 pay alan Star Ga­ze­te­si­’ni yüz­de 8’lik pay ile Sa­bah ga­ze­te­si iz­li­yor­du. Bu iki ga­ze­te­nin ar­dın­dan Za­man ga­ze­te­si, ilk üç­te yüz­de 7.6’lık pay­la zir­ve­yi pay­la­şı­yor­du. Yol­suz­luk ve Rüş­vet Ope­ras­yo­nu­’nun dü­zen­len­di­ği Ara­lık 2013’ün bi­ti­mi­ne ka­dar yıl­lık baz­da yi­ne Et­hem
San­ca­k’­a ait Star Ga­ze­te­si şir­ket­ten en bü­yük pa­yı alı­yor­du.
Za­man ga­ze­te­si ise 2013 yı­lın­da Turk­cel­l’­den en bü­yük ge­li­ri el­de eden ikin­ci ga­ze­tey­di.

Satılmayan gazeteye 4 kat ilan

Turkcell’in, Yeni Akit’e verdiği reklam, 2014’ün Ocak ve Ekim ayları arasında geçen yılın aynı dönemine göre, dört kat birden arttı. Tiraj sıralamasında en sonlarda yerini alan gazete, 2012’de toplam reklam pastasından yüzde 0.9’luk paya sahipti. 2013’te tirajları düşmesine rağmen bu pastadan aldığı payı yüzde 1.3’e yükselten Yeni Akit, hükümetin cemaat gazetelerine ambargo uygulanmaya başlamasının ardından reklam payını, dört kat artırarak yüzde 4.1’e kadar yükseltti.

 
24 Kasım 2014 Pazartesi 08:15 
Yorum YapYazdır
 
(0 Yorum Yapıldı)Yorumlar
<p>Henüz kimse yorum yapmamış, ilk yorum yapan siz olun.</p>
 
Bu Kategorideki Diğer Haberler
 
 
Son 24 Saat
Haberler RSS Beslemesi
 
Yazarlar
Yazarlar RSS Beslemesi
A. Şefik Mollamehmetoğlu
 
Nihat Genç
 
Attila Aşut
 
Prof. Dr. Orhan Özgür
 
Arslan Bulut
 
Mehmet Polat
 
Türker Ertürk
 
Ahmet Özer
 
Göksu Mollamehmetoğlu
 
Gülcan Özgür
 
Ömer Turan
 
Osman Cudi Yılmaz
 
Ömer Faruk Altuntaş
 
Prof. Dr. Burhan Çuhadaroğlu
 
Prof. Dr. Cavit Boz
 
Prof. Dr. Kemal Üçüncü
 
Hüseyin HAYDAR
 
Zekeriya Saka
 
Mehmet Kuvvet
 
Hasan Güneş
 
Erdal ÖZÇELİK
 
Serpil Satut Denizoğlu
 
Erdal Eksert
 
İnci Güngör
 
Kazım DEMİR
 
Coşkun ERUZ
 
Mehmet Akıncı
 
Ruhi  Türkyılmaz
 
İlyas Gümrükçü
 
Sami KOÇ
 
Ömer Asan
 
Prof. Dr. Örsan Öymen
 
Kadir ŞİŞGİNOĞLU
 
 
 
Gazete Manşetleri
 
 
Lig Puan Durumu
 
Takımlar
O
G
B
M
P
1
Başakşehir
17
11
6
0
39
2
Beşiktaş
17
11
5
1
38
3
Galatasaray
17
11
3
3
36
4
Fenerbahçe
17
9
5
3
32
5
Bursaspor
17
8
3
6
27
6
Osmanlıspor FK
17
6
8
3
26
7
Antalyaspor
17
7
4
6
25
8
Konyaspor
17
6
6
5
24
9
Gençlerbirliği
17
5
7
5
22
10
Trabzonspor
17
6
3
8
21
11
K.D.Ç. Karabük
17
6
3
8
21
12
Kasımpaşa
17
6
3
8
21
13
Akhisar Bld.
17
5
5
7
20
14
Alanyaspor
17
5
3
9
18
15
Ç. Rizespor
17
4
4
9
16
16
Kayserispor
17
3
3
11
12
17
Gaziantepspor
17
3
2
12
11
18
Adanaspor
17
2
5
10
11
 
Şampiyonlar Ligi
 
UEFA Avrupa Ligi
 
Alt Lig
 
 
Anket
2016 TÜRKİYE AÇISINDAN NASIL GEÇECEK?
ÇOK İYİ
İYİ
BİR ŞEY DEĞİŞMEZ
KÖTÜ
ÇOK KÖTÜ
 
Namaz Vakitleri
 
  • İmsak05:49
  • Güneş07:35
  • Öğlen12:43
  • İkindi15:14
  • Akşam17:30
  • Yatsı19:05
 
Tarihte Bugün
1474 - Köping, İsveç'te kent konumuna alındı.
1829 - Johann Wolfgang von Goethe'nin eseri Faust ilk kez sahnelendi.
1853 - Giuseppe Verdi'nin "Il Trovatore" operası Roma'da sahnelendi.
1861 - Georgia, Amerika Birleşik Devletleri'nden ayrıldı.
1903 - Okyanus aşırı ilk radyo yayını Amerika Birleşik Devletleri ile Birleşik Krallık arasında gerçekleşti.
1915 - George Claude, reklamcılıkta kullanılmak üzere neon tüplerinin patentini aldı.
1915 - Zeplinlerin kullanıldığı ilk hava saldırısı Almanya tarafından İngiltere'ye yapıldı.
1941 - II. Dünya Savaşı: İngiliz güçleri Eritre'ye saldırdı.
1942 - II. Dünya Savaşı: Japon askeri birlikleri Burma'yı işgal etti.
1945 - Deutsche Bank ve Deutsche Orient Bank, Türkiye'deki faaliyetlerini durdurdu ve tasfiye hazırlıklarına başladı.
1949 - Küba, İsrail'i diplomatik anlamda tanıdı.
1950 - Türkiye'de İş Mahkemeleri kurulması kararı alındı.
1950 - Çin önderi Mao Zedong, Ho Şi Mingh'in önderliğindeki Kuzey Vietnam'ı tanıdı.
1956 - Akis dergisi yazı işleri müdürü Cüneyt Arcayürek beraat etti. Arcayürek hakkında dava "Kedi gelince fareler kaçtı" başlıklı yazısı nedeniyle açılmıştı.
1959 - Amerika Birleşik Devletleri ile imzalanan İstimlak ve Müsadere Garantisi Anlaşması Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde onaylandı. Anlaşma basında kapitülasyonlara dönüş olarak nitelendi.
1960 - Sosyalist Parti faaliyete geçti. Genel başkanlığa Prof. Atıf Akgüç getirildi.
1960 - İsveç'in başkenti Stokholm'den Ankara'ya gelen İskandinav Havayolları'na (SAS) ait yolcu uçağı Esenboğa Havaalanı yakınlarında düştü, 42 kişi öldü.
1961 - Yassıada duruşmaları devam ediyor; İpar Davası sanıkları Adnan Menderes, Fatin Rüştü Zorlu, Hasan Polatkan, Medeni Berk, Hayrettin Erkmen ve armatör Ali İpar mahkûm oldular.
1961 - İstanbul'da atlı arabalara plaka verilmemesi kararlaştırıldı.
1966 - Hindistan'da Nehru'nun kızı İndira Gandhi, başbakan oldu.
1969 - Amerikan Büyükelçisi Robert Komer istifa etti. Robert Komer'in makam arabası 6 Ocak günü Ortadoğu Teknik Üniversitesini ziyareti sırasında öğrenciler tarafından yakılmıştı.
1969 - Prag'da Jan Palach adındaki öğrenci, Sovyetler Birliği'nin Çekoslovakya'yı işgalini protesto için kendini yaktıktan üç gün sonra öldü. Prag'da protesto gösterileri düzenlendi.
1977 - Miami-Florida'da kar yağışı: Florida'nın tarihinde ilk kez gerçekleşti.
1978 - 1938'den beri üretilen Volkswagen Beetle (Kaplumbağa) modeli otomobillerden sonuncusu Volkswagen'in Emden'deki fabrikalarında üretildi. Kaplumbağaların üretimine Latin Amerika'da 2003 yılına kadar daha devam edilecektir.
1981 - Bakırköy İş Mahkemesi Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu'na (DİSK) kayyım atadı.
1983 - Niksar Cumhuriyet Savcısı Nihat Gerçek'i öldürmekten yargılanan iki ülkücü mahkûm edildi.
1983 - Apple şirketi, bir mouse ve "grafik ara yüzü" ne sahip ilk ticari bilgisayar olan The Apple Lisa yı duyurdu.
1983 - Lyon Kasabı olarak da bilinen Nazi savaş suçlusu Klaus Barbie Bolivya'da tutuklandı.
1988 - Sosyaldemokrat Halkçı Parti (SHP) Milletvekili Mehmet Ali Eren Türkiye'de Kürt sorunu olduğunu ve Kürtlere baskı yapıldığını söyledi. Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde olaylar çıktı.
1992 - Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK) Genel Kurulu yapıldı; genel başkanlığa Kemal Nebioğlu seçildi.
1997 - Yaser Arafat, İsrail kontrolü altındaki son Batı Şeria şehri Hebron'un Filistin'e verilmesini kutlamak üzere 30 yıl aradan sonra ilk kez Hebron'a geldi.
1998 - Kenan Şeranoğlu adlı bir kişi, Titan Saadet Zinciri adı altında 30 bin kişiden 8,6 trilyon lira topladı. 15 Haziran'da, Şeranoğlu ile aralarında babasının da bulunduğu 7 sanık dolandırıcılık suçuyla çeşitli hapis cezalarına mahkum edildi.
2004 - Rubia isimli bir köpek Aconcagua dağı zirvesine çıkarak bu alanda bir dünya rekoru kırdı.
2005 - SEKA İzmit İşletmesinin kapatılma kararını protesto eden çalışanlar, fabrikadan çıkmama kararı aldı.
2005 - "Türkler: Bin Yılın Yolculuğu 600-1600" sergisi, Londra'daki Kraliyet Sanatlar Akademisi'nde açıldı.
2006 - NASA'nın uzay sondası New Horizons, Plüton'a doğru yolculuğuna çıktı.
2007 - Gazeteci Hrant Dink uğradığı silahlı saldırı sonucu öldürüldü.
 
Arşiv
 
Süper Loto
12.01.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu081315212246
 
On Numara
16.01.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu04060711131823272934414550515259676973747579
 
Sayısal Loto
14.01.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu052629343536
 
Şans Topu
18.01.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu030419232908
 
 
Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık