Erdoğan-Trump görüşmesinde özür bilmecesi

Ana Sayfa » Medya Kritik » RTÜK'ten basın özgürlüğüne büyük saldırı

RTÜK'ten basın özgürlüğüne büyük saldırı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), 4 eski bakan hakkında kurulan TBMM Soruşturma Komisyonu’nun çalışmalarına ilişkin gazete haberlerini izleyiciye ileten televizyon kanallarına ceza yağdırdı. 5 AKP’li üyenin blok hareket etmesi sonucu, Halk TV ve Samanyolu Haber kanallarının cezaları kesildi. Cezalara gerekçe olarak kimisi 49 saniye, kimisi ise birkaç dakika süren gazete okumaları gösterildi. Fox TV, CNN Türk, Bugün TV gibi kanalların cezaları ise yeni yılın ilk toplantısına kaldı.

 
2 Ocak 2015 Cuma 08:26 
Yorum YapYazdır
 
 
RTÜK'ten basın özgürlüğüne büyük saldırı

AKP, kendi içerisinde görüş ayrılıklarına neden olan Soruşturma Komisyonu çalışmalarının kamuoyuna yansımasından duyduğu rahatsızlığı televizyonlara da yansıttı. Komisyon çalışmaları konusundaki yayın yasağını gerekçe gösteren RTÜK, haber bültenlerinde konuyla ilgili en küçük eleştiriye bile tahammül edemedi. İzleme ve Değerlendirme Dairesi, yaklaşık üst üste 20’yi aşkın rapor hazırlayarak çok sayıda kanalın cezalandırılmasını istedi. Dairenin hazırladığı raporları ele alan Üst Kurul’da, AKP kontenjanından seçilen 5 üye blok hareket ederek raporların bir bölümünün cezayla sonuçlandırılmasını sağladı. Birçok rapor ise yeni yıla kaldı. Üst Kurul’un ceza gerekçeleri ise hayli ilginç:

Başta Cumhuriyet olmak üzere, komisyon çalışmalarıyla ilgili yayın yasağı kararını tanımayacağını
açıklayan bazı gazetelerin manşetlerini haber bültenlerinde izleyici ile paylaşmak...

RTÜK raporlarında yayıncı kuruluşların “Yayın ihlali” yaptıkları süreler de sıralandı. Kimi televizyonun
49 saniyelik ihlalde bulunduğu belirtilirken, kimisinin 2.5 dakika, kimisinin de 5 dakika gazete okuyarak ihlal yaptığı belirtildi. Üst Kurul’un yeni yıl öncesinde karara bağladığı raporlar ve cezalandırılan kanallardan bazıları şöyle:

 

STV Haber, 28 Kasım’da yayımlanan Merhaba Yenigün programında, Zaman ve Taraf gazetelerinin birinci sayfaları okundu. İki gazete de o günkü sayfalarında eski Bakan Egemen Bağış’ın komisyona verdiği ifadeleri sayfalarına taşıdı. Bağış o ifadalerinde, Rıza Sarraf’ın evine gönderdiği paketlerde para değil, çikolata ve gömlek olduğunu savunuyor ve “Hediye Türk geleneğidir” diyordu. İzleme Dairesi, kanalın, bu haberleri okuyarak yayın ihlali yaptığına karar verdi. Üst Kurul’daki oylamada AKP kontenjanından seçilen 5 üyenin oyuyla rapor onaylandı ve kanala para cezası kesildi. Aynı kanalın 30 Kasım’da yayımlanan Merhaba Hafta Sonu adlı programında da Hürriyet ve Taraf gazetelerinin haberleri okundu. 3 saat 17 dakika süren programda toplam 49 saniyelik ihlal tespit eden daire, aynı yönde hazırladığı raporu Kurul’a iletti. Kurul aynı oy dağılımıyla kanalı cezalandırdı.

 

Halk TV’de 28 Kasım’da yayımlanan Semra Topçu ile Güne Başlarken adlı programda Cumhuriyet, Sözcü, Taraf, Aydınlık, Hürriyet, Zaman, Milli Gazete ve Ortadoğu gazetelerinin komisyonla ilgili haberlerini okudu. Daire, 1 saat 46 dakika süren programda yaklaşık 7 dakika boyunca söz konusu gazetelerin haberlerinin okunmasıyla yayın ihlali yapıldığını saptadı. Aynı kanalda 29 Kasım’da yayımlanan Basının Gündemi programına da aynı gerekçeyle rapor tutuldu. Kurul, 1 saat 52 dakikalık programın yaklaşık 5 dakikalık bölümünde “sakıncalı” gazete haberlerini okuyan kanala para cezasını anında kesti.

Üst Kurul’un kestiği bu 4 cezanın devamı ise yeni yıla kaldı. Aralarında Bugün TV’de yayımlanan Bugün Haber, Fox TV’de yayımlanan İsmail Küçükkaya ile Çalar Saat, CNN Türk’te yayımlanan haber bülteni, Bengütürk TV’de yayımlanan Gün Doğdu ile Halk TV’de yayımlanan Semra Topçu ile Basının Gündemi ve Samanyolu Haber’de yayımlanan Merhaba Yenigün adlı programların aralarında bulunduğu yaklaşık 15 izleme raporu yeni yılın ilk toplantısında ele alınacak.

Üst kurul, reklam geliri düşük olan kanallara 13 bin TL, yüksek olanlara ise bir önceki ayın reklam gelirinin yüzde 1’i oranında ceza kesti. Bu oranın reklam gelirine göre yüz binlerce TL’yi bulabileceği belirtiliyor.

 

Demirkan: Bu yol çıkmaz sokak

RTÜK üyesi Süleyman Demirkan, kurulun verdiği kararlara “Anayasal bağımsız özerk bir kurumun siyasetten bu kadar etkilenmesi doğru değil. Bu, tarihte bizi mahkûm edecek, utandıracak bir tutumdur” sözleriyle tepki gösterdi. RTÜK’ün demokrasinin vazgeçilmezi olan siyasi parti sözcülerinin eleştiri ve polemiklerini mümkün olduğunca ihlal yönünde değerlendirmediğini anımsatan Demirkan, şöyle devam etti: “Bu teamülü AKP kontenjanından seçilen 5 kişi siyasi talimatla, 17-25 Aralık yolsuzluk iddialarıyla ilgili Sayın Kılıçdaroğlu’nun grup salonundaki açıklamalarını yayımlayan televizyonlarına ceza keserek bozdular. Aynı tutumu Soruşturma Komisyonu haberleri konusunda gösterdiler.”

 
2 Ocak 2015 Cuma 08:26 
Yorum YapYazdır
 
(0 Yorum Yapıldı)Yorumlar
<p>Henüz kimse yorum yapmamış, ilk yorum yapan siz olun.</p>
 
Bu Kategorideki Diğer Haberler
 
 
 
Yazarlar
Yazarlar RSS Beslemesi
A. Şefik Mollamehmetoğlu
 
Attila Aşut
 
Nihat Genç
 
Türker Ertürk
 
Arslan Bulut
 
Mehmet Polat
 
Prof. Dr. Orhan Özgür
 
Ahmet Özer
 
Göksu Mollamehmetoğlu
 
Gülcan Özgür
 
Ömer Turan
 
Osman Cudi Yılmaz
 
Ömer Faruk Altuntaş
 
Prof. Dr. Burhan Çuhadaroğlu
 
Prof. Dr. Cavit Boz
 
Prof. Dr. Kemal Üçüncü
 
Hüseyin HAYDAR
 
Zekeriya Saka
 
Mehmet Kuvvet
 
Hasan Güneş
 
Erdal ÖZÇELİK
 
Serpil Satut Denizoğlu
 
Erdal Eksert
 
İnci Güngör
 
Kazım DEMİR
 
Coşkun ERUZ
 
Mehmet Akıncı
 
Ruhi  Türkyılmaz
 
İlyas Gümrükçü
 
Sami KOÇ
 
Ömer Asan
 
Prof. Dr. Örsan Öymen
 
Kadir ŞİŞGİNOĞLU
 
Mustafa Önsel
 
Havva GÜNAYDIN LAKUTOĞLU
 
 
Son 24 Saat
Haberler RSS Beslemesi
 
Anket
Halkoylaması sonrası Türkiye'yi ne bekliyor?
1. Daha iyi bir gelecek
2. Daha kötü bir gelecek
3. Birşey değişmez
 
Gazete Manşetleri
 
 
 
Arşiv
 
Tarihte Bugün
1792 - Devrimci Fransa'da Yasama Meclisi krallığı kaldırdı.
1858 - Babür İmparatorluğu yıkıldı.
1903 - İlk kovboy filmi Kit Carson'un prömiyeri ABD'de yapıldı.
1918 - Megiddo Savaşı sona erdi.
1924 - Mustafa Kemal Paşa, "Halk, köylüler bana her yerde iş programını şu iki kelime ile ihtar ettiler; Yol, mektep" dedi.
1932Himayei - Etfal Cemiyeti tarafından düzenlenen Alaturka Güreş müsabakaları Taksim Stadyumu'nda yapıldı.
1938 - İlk TV haber programı, BBC'de yayınlandı.
1938 - Polonya hükümeti, Çekoslavakya sınırına asker sevk etti. (bkz: Südet Krizi)
1943 - İnönü Ansiklopedisi'nin ilk fasikülü yayımlandı.
1947 - Zonguldak Kozlu kömür ocaklarında grizu patlaması: 48 işçi öldü.
1949 - Erzurum Hasankale demiryolu ulaşıma açıldı.
1958 - Başbakan Adnan Menderes , Cumhuriyet Halk Partisi'nin parti olmadığını, İsmet İnönü'nün siyaseti bırakması gerektiğini, basının istediğini yazamayacağını söyledi. Menderes, "Bize yumruk atan İsmet Paşa'yı alır layık olduğu muameleyi yaparız" dedi.
1960 - 27 Mayıs günü "Milli Birlik ve Hürriyet Bayramı" olarak kabul edildi.
1964 - Malta , İngiltere'den bağımsızlığını kazandı.
1977 - Türk Lirası devalüe edildi; Dolar 19,25 lira, Mark 8,27 lira oldu. Bu, Milliyetçi Cephe hükümetinin bir yılda yaptığı üçüncü devalüasyon oldu.
1980 - Orgeneral Haydar Saltık devlet başkanı genel sekreteri oldu. Aynı gün Başbakan Bülent Ulusu kabinesini açıkladı. (bkz:12 Eylül Darbesi)
1981 - Belize bağımsızlığını kazandı.
1995 - İzmir Buca Hapishanesi'ne düzenlenen operasyonda 3 siyasi tutuklu ve hükümlü yaşamını yitirdi. Olay, Buca Katliamı olarak tarihe geçti.
 
Namaz Vakitleri
 
  • İmsak04:17
  • Güneş05:59
  • Öğlen12:26
  • İkindi15:53
  • Akşam18:31
  • Yatsı20:00
 
Süper Loto
14.09.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu121520253053
 
On Numara
18.09.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu07091013141517182426273136373847485663676875
 
Sayısal Loto
16.09.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu052036414546
 
Şans Topu
20.09.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu101828303204
 
 
Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık