İşte Reina canisinin ilk ifadesi

Ana Sayfa » Medya Kritik » Doğan Grubu'nda kim kimdir?

Doğan Grubu'nda kim kimdir?

Sözcü Gazetesi yazarı Oray Eğin yazdı..

 
17 Ağustos 2014 Pazar 08:09 
Yorum YapYazdır
 
 
Doğan Grubu'nda kim kimdir?

- ER­DO­ĞAN­CI­LAR

AKİF BE­Kİ: Baş­ba­kan (ve se­çil­miş Cum­hur­baş­ka­nı) Re­cep Tay­yip Er­do­ğa­n’­ın es­ki ba­sın söz­cü­sü, Ka­nal 7 kö­ken­li. Da­ha ev­vel Er­do­ğan Mil­li­ye­t’­in ba­şı­na öner­miş­ti, son an­da ol­ma­dı. Yan­daş ama ik­ti­da­rı da eleş­ti­ri­yor. 17 Ara­lık sü­re­cin­de hü­kü­met çev­re­le­rin­den “Bi­zi ye­te­ri ka­dar iyi sa­vu­na­mı­yor­su­n“ di­ye şi­ka­yet al­dı.
VA­HAP MUN­YAR: Son za­man­lar­da Er­do­ğa­n’­ın uça­ğın­da yer alan Hür­ri­ye­t’­ten tek ga­ze­te­ci. 17 Ara­lı­k’­tan son­ra bi­le ge­zi­ye da­vet edil­di. İş dün­ya­sıy­la ara­sı çok iyi. Bir ara Ma­lat­ya­lı ol­du­ğu için Ma­lat­ya­lı Ah­met Ça­lı­k‘­ın Sa­ba­h’­ının ba­şı­na ge­çe­ce­ği ko­nu­şul­muş­tu, Ah­met Ça­lık or­ta­lık­tan kay­bol­du, o ise hâ­lâ Ge­nel Ya­yın Yö­net­meni ada­yı.

- GÜL­CÜ­LER

FA­TİH ÇE­KİR­GE: Ge­nel Ya­yın Yö­net­men­li­ği için adı do­la­şan isim­ler­den. Ab­dul­lah Gü­l‘­e ve ka­bi­ne­den pek çok ba­ka­na ya­kın, es­ki­den Uzan­la­r’­la ça­lış­mış ol­ma­sı­na rağ­men hü­kü­met­le ara­sı dü­zel­di. Ama Er­do­ğa­n’­a bir tür­lü ula­şa­ma­dı, hiç­bir za­man af­fe­dil­me­di. Çün­kü Er­do­ğa­n’­ın Hik­met­ya­r‘­la o meş­hur fo­toğ­ra­fı­nı ba­san Sta­r’­ın ya­yın yö­net­me­niy­di.
MURAT YETKİN: Bir zamanlar Yalçın Küçük’ün öğrencisi olduğunu biliyor muydunuz? Bin yıldır Ankara’da gazetecilik yapıyordu, bu iktidar döneminde artık tahammül edemeyip İstanbul’a yerleşti. Hürriyet Daily News’ü çıkartıyor. Denge kurmayı iyi biliyor, ama Abdullah Gül’ün gezilerine daha çok katılıyor. İyi gazeteci, gerçek bir diplomat. 2015’te hükümet belli olursa Hürriyet’in başına geçebilir.

- GA­ZE­TE­Cİ KA­LAN­LAR

SE­DAT ER­GİN: Er­do­ğan onu hiç sev­me­di çün­kü onun ya­zı­la­rı yü­zün­den si­ya­se­te gi­rin­ce ti­ca­ri iş­le­ri­ni dev­ret­mek zo­run­da ol­du­ğu­nu iti­raf et­ti. Bil­gi­ye önem ve­re­rek, ti­tiz­le­ne­rek, hiç­bir ha­ta­ya yer bı­rak­ma­dan ve ta­raf ol­ma­dan her za­man ter­ci­hi­ni ha­ber­den ya­na kul­lan­dı.
ER­TUĞ­RUL ÖZ­KÖK: Beş se­ne ön­ce ya­yın yö­net­men­li­ğin­den ay­rı­lın­ca ken­di­si­ni neh­rin ke­na­rı­na çek­ti ve si­ya­se­te bu­laş­ma­ma­ya ça­lış­tı. The Aven­gers kah­ra­man­la­rın­dan Bu­ta­n’­da bir ta­pı­na­ğa ka­dar al­ter­na­tif han­gi ko­nu yaz­dı. Ama ken­di­ni tu­ta­ma­dı. Er­ge­ne­kon, Bal­yoz, OdaTV gi­bi da­va­lar­da hiç tu­za­ğa düş­me­di, hiç al­dan­ma­dı, hiç te­red­düt et­me­di.
MEH­MET Y. YIL­MAZ: Ele­le der­gi­si için kü­çük bir aşk ro­ma­nı yaz­dı, ya­zı­la­rı­nı At­las der­gi­sin­den ma­ka­le­ler­le fa­lan ge­çiş­tir­me­ye ça­lış­tı. Si­ya­set­ten uzak dur­mak için her şe­yi yap­tı ama son­ra her Pa­zar­te­si ıs­rar­la hü­kü­me­tin si­ni­ri­ni bo­zan so­ru­la­rı sor­du: Sa­hi Bü­lent Arın­ç‘­a sui­kast hi­ka­ye­si­nin as­lı as­ta­rı ney­di?
YIL­MAZ ÖZ­DİL: Hürriyet’te nitelikli okur kaldıysa, yani kıyılarda gazeteyi alan, para harcayan kitle, onlar sadece Yılmaz Özdil’i okuyor, diğerlerine şöyle bir bakıp geçiyor. Okunma oranında diğerlerini katlıyor, bu da hem içeriden hem dışarıdan pek çok kişiyi rahatsız ediyor. Başka yazarlar onun altında ezilme kompleksi yaşıyor, Ankara ise çok okunup çok paylaşılmasından rahatsız. Her halükarda yazdırılmazsa kaybeden o değil Hürriyet olur.

- CE­MA­AT­Çİ­LER

EYÜP CAN: Pres­tij­li ol­ma­yan bir bö­lü­mün­de oku­ma­sı­na rağ­men Har­vard dip­lo­ma­sını mem­le­ket­te iyi pa­zar­la­dı. Ama Ko­ru gi­bi Ce­ma­at’­ten dış­lan­ma­dı, hâ­lâ bağ­la­rı sağ­lam. Üç ga­ze­te ba­tır­dı, ama hâ­lâ par­lak ço­cuk sa­nı­lı­yor. 17 Ara­lı­k’­ta Do­ğa­n’­ı Ce­ma­at’­in ya­yın or­ga­nı ha­li­ne ge­ti­ren stra­te­ji­nin mi­mar­la­rın­dan­dı, o sı­ra­da ter­fi et­ti. Ge­çen haf­ta gö­rev­den alın­dı de­ni­yor­du ama hâ­lâ ye­rin­de.
TA­HA AK­YOL: Bir ara­lar Er­do­ğa­n’­a çok ya­kın­dı ama son­ra­dan uzak­laş­tı­rıl­dı. Hat­ta Er­do­ğan onun pat­ro­nu için faz­la ri­ca­cı ol­ma­sın­dan do­la­yı kız­dı. Son za­man­lar­da yan­lış ata oy­na­dı. Ya­kın ar­ka­da­şı Ek­me­led­din İh­sa­noğ­lu­‘nun Cum­hur­baş­ka­nı ola­ca­ğı­nı dü­şün­dü, ol­ma­dı. Hat­ta es­ki Ad­nan Ho­ca­cı oğ­lu­nu yan­daş Star ga­ze­te­sin­den bi­le at­tı­lar.

- AN­Tİ-KA­Pİ­TA­LİST MÜS­LÜ­MAN­LAR

AH­MET HA­KAN: So­nuç­ta gel­di­ği bir ma­hal­le var, hâlâ ba­kan­la­rın iç yüz­le­ri­ni, den­ge­le­ri çok iyi bi­li­yor. Bu yüz­den hü­kü­met üye­le­ri ona ne ka­dar kız­sa da ara­da ara­yıp açık­la­ma ya­pı­yor, prog­ra­mı­na çı­kı­yor. Ama son ker­te­de ne ya­par­sa yap­sın ken­di­si­ni tu­ta­mı­yor: Mu­ha­lif. Bir ki­şi ise onu as­la ve as­la af­fet­mi­yor: Re­cep Tay­yip Er­do­ğan.

- SUS­TU­RU­LAN­LAR

2007’de EMİN ÇÖ­LA­ŞA­N‘­ın ya­zı­la­rı­na son ve­ril­di­ğin­de her­kes bu­nun te­kil bir ha­di­se ola­ca­ğı­nı dü­şün­dü. BE­KİR COŞ­KUN git­mek zo­run­da bı­ra­kıl­dı. OK­TAY EK­Şİ is­ti­fa­ya zor­lan­dı. TU­FAN TÜ­REN­Ç‘­in kö­şe­si elin­den alın­dı. CÜ­NEYT ÜL­SE­VER, RAH­Mİ TU­RAN, ÖZ­DE­MİR İN­CE ten­si­kat ba­ha­ne­siy­le kur­ban edil­di. SO­NER YAL­ÇIN hap­se gir­di­ğin­de kö­şe­si kal­dı­rıl­dı, ga­ze­te ‘Hür­ri­yet ya­za­rı­‘ de­mek­ten çe­kin­di. TU­NA Kİ­RE­MİT­Çİ­‘ye bi­le ta­ham­mül edi­le­me­di. UĞUR DÜN­DA­R‘­ın sus­tu­rul­ma­sı için­se en il­ginç yön­tem uy­gu­lan­dı: Ça­lış­tı­ğı ka­nal yan­daş pat­ron Fe­rit Şa­hen­k‘­e sa­tıl­dı.

Amerika’yı keşfe devam

Ütopya kasabası
Na­sıl, ger­çek­ten na­sıl olur da Je­an Ba­ud­ril­lar­d‘­ın da de­yi­miy­le, ütop­ya­ya in­san Ca­li­for­ni­a’­da eri­şir?
San Fran­cis­co­‘dan üç bu­çuk sa­at ge­ri­de Car­mel ku­sur­suz sa­hil ka­sa­ba­sı pro­to­ti­pi­nin ger­çe­ğe dö­nüş­müş ha­li. Her şey çok gü­zel, es­te­tik, düz­gün, tı­kır tı­kır iş­le­yen bir mü­kem­mel­lik abi­de­si. Be­yaz, mut­lu in­san­lar; bu­tik­ler, kü­çük pas­ta­ne­ler, şa­rap­çı­lar, lo­kan­ta­lar, he­di­ye­lik eş­ya ma­ğa­za­la­rı ve tu­rist­ler. 70’le­rin­de­ki bir çift Car­me­l‘­de­ki yaz­lık­la­rı­nın önün­de ara­ba­la­rı­nı bo­şal­tı­yor­lar; hiç yaş­lan­ma­mış, hiç üzül­me­miş, hiç acı çek­me­miş gi­bi­ler…
Bem­be­yaz bir kum ne­re­dey­se uç­suz bu­cak­sız gi­bi gö­rü­nen sa­hi­le eş­lik edi­yor, te­pe­de bi­ri­le­ri hu­zur­la golf oy­nu­yor.
Clint East­wo­od iki yıl be­le­di­ye baş­kan­lı­ğı yap­mış. Yol­da bir göç­men iş­çi­ye so­ru­yo­rum, “Gör­dü­nüz mü Clint Be­y’­i“ di­ye. “Bir­kaç se­ne ön­ce bir ke­re gör­dü­m“ di­yor.
İkin­ci saa­tin so­nu­na doğ­ru ütop­ya ger­çek­li­ğe dö­nü­şü­yor. Da­ha çok bir de­ko­ra ben­zi­yor bu­ra­sı, her şey özen­le yer­leş­ti­ril­miş ve in­san­lar rol­le­ri­ni oy­nu­yor gi­bi. Ye­rel çi­ko­la­ta­cı özel ola­rak gü­zel de­ğil, lo­kan­ta­lar da. Da­ha iyi pas­ta­ne­ler el­bet­te var; as­lın­da her şey or­ta­la­ma ve sı­ra­dan, ama pa­ket öy­le gü­zel ki in­san al­da­nı­yor. Fe­na hal­de ste­ril. Bir sü­re son­ra in­san ken­di­si­ni kir­li, bu­ra­ya ait de­ğil­miş gi­bi his­se­di­yor. Bu ku­sur­suz şeh­rin da­ha da elit, da­ha da seç­kin­le­re ait bir kıs­mı var. 17 mil­lik yo­la sı­ra­dan in­san­lar, ye­te­ri ka­dar ba­şa­rı­lı ol­ma­dı­ğı için bu­ra­da bir ev ala­ma­yan­lar pa­ra ve­rip gi­re­bi­li­yor, ütop­ya­nın en üst ta­ba­ka­sı­na ara­ba­dan şöy­le bir uzak­ta ba­ka­bil­mek için. 17 mi­lin so­nu Mon­te­re­y‘­e va­rı­yor; şim­di­ler­de ak­var­yu­mu, ba­lık lo­kan­ta­la­rıy­la tu­rist­le­ri çe­ki­yor. Oy­sa John Ste­in­beck “Sar­dal­ye So­ka­ğı­“n­da fark­lı mil­let­ten ge­len göç­men­le­ri, sar­dal­ye fab­ri­ka­la­rı­nı, iş­çi­le­ri, eko­no­mi­nin kö­tü­ye git­me­si­ni, fab­ri­ka­la­rın ka­pan­ma­sı­nı an­la­tı­yor­du. Kı­sa­ca­sı, ger­çek­li­ği.
Car­me­l‘­e göl­ge­si bi­le düş­me­miş gi­bi.
Bir öğ­len ye­me­ği, plaj­da bi­raz din­len­me, son­ra ar­ka­mı­za bak­ma­dan San Fran­cis­co­‘ya kaç­mak.

 
17 Ağustos 2014 Pazar 08:09 
Yorum YapYazdır
 
(0 Yorum Yapıldı)Yorumlar
<p>Henüz kimse yorum yapmamış, ilk yorum yapan siz olun.</p>
 
Bu Kategorideki Diğer Haberler
 
 
Son 24 Saat
Haberler RSS Beslemesi
 
Yazarlar
Yazarlar RSS Beslemesi
A. Şefik Mollamehmetoğlu
 
Nihat Genç
 
Attila Aşut
 
Prof. Dr. Orhan Özgür
 
Arslan Bulut
 
Mehmet Polat
 
Türker Ertürk
 
Ahmet Özer
 
Göksu Mollamehmetoğlu
 
Gülcan Özgür
 
Ömer Turan
 
Osman Cudi Yılmaz
 
Ömer Faruk Altuntaş
 
Prof. Dr. Burhan Çuhadaroğlu
 
Prof. Dr. Cavit Boz
 
Prof. Dr. Kemal Üçüncü
 
Hüseyin HAYDAR
 
Zekeriya Saka
 
Mehmet Kuvvet
 
Hasan Güneş
 
Erdal ÖZÇELİK
 
Serpil Satut Denizoğlu
 
Erdal Eksert
 
İnci Güngör
 
Kazım DEMİR
 
Coşkun ERUZ
 
Mehmet Akıncı
 
Ruhi  Türkyılmaz
 
İlyas Gümrükçü
 
Sami KOÇ
 
Ömer Asan
 
Prof. Dr. Örsan Öymen
 
Kadir ŞİŞGİNOĞLU
 
 
 
Gazete Manşetleri
 
 
Lig Puan Durumu
 
Takımlar
O
G
B
M
P
1
Başakşehir
17
11
6
0
39
2
Beşiktaş
17
11
5
1
38
3
Galatasaray
17
11
3
3
36
4
Fenerbahçe
17
9
5
3
32
5
Bursaspor
17
8
3
6
27
6
Osmanlıspor FK
17
6
8
3
26
7
Antalyaspor
17
7
4
6
25
8
Konyaspor
17
6
6
5
24
9
Gençlerbirliği
17
5
7
5
22
10
Trabzonspor
17
6
3
8
21
11
K.D.Ç. Karabük
17
6
3
8
21
12
Kasımpaşa
17
6
3
8
21
13
Akhisar Bld.
17
5
5
7
20
14
Alanyaspor
17
5
3
9
18
15
Ç. Rizespor
17
4
4
9
16
16
Kayserispor
17
3
3
11
12
17
Gaziantepspor
17
3
2
12
11
18
Adanaspor
17
2
5
10
11
 
Şampiyonlar Ligi
 
UEFA Avrupa Ligi
 
Alt Lig
 
 
Anket
2016 TÜRKİYE AÇISINDAN NASIL GEÇECEK?
ÇOK İYİ
İYİ
BİR ŞEY DEĞİŞMEZ
KÖTÜ
ÇOK KÖTÜ
 
Namaz Vakitleri
 
  • İmsak05:49
  • Güneş07:35
  • Öğlen12:43
  • İkindi15:13
  • Akşam17:28
  • Yatsı19:04
 
Tarihte Bugün
1535 - İspanyol fatih (Konkistador) Francisco Pizarro Peru'nun başkenti Lima'yı keşfetti.
1778 - İngiliz kaşif James Cook, Hawaii'ye ulaştı.
1886 - Kadınlar, Şükufezar dergisinde "saçı uzun aklı kısa" deyimine karşı mücadele başlattı.
1896 - X-ışınları cihazı ilk kez New York'ta halka tanıtıldı. "X" adı, ne tür bir ışın olduğunun bilinmeyişini simgeliyordu.
1903 - Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Theodore Roosevelt'in Birleşik Krallık Kralı VII. Edward'a gönderdiği radyo mesajı, Birleşik Devletlerden radyo ile yapılan ilk okyanus aşırı iletişim olmuştur.
1910 - Çırağan Sarayı yandı. Saray 1865'te Sultan Abdülaziz tarafından inşa ettirilmişti.
1911 - İlk defa bir uçak, bir geminin güvertesine iniş yaptı. Pilot Eugene B. Ely, San Francisco limanında bulunan USS Pennsylvania gemisine indi.
1912 - Kaptan Robert Scott Güney Kutbuna ulaştı. Bunu başaran ilk insan olmayı hayal ediyordu ancak Roald Amundsen ondan yaklaşık bir ay önce bunu başarmıştı.
1919 - I. Dünya Savaşı'nda yenik düşen devletlerle anlaşmalar yapmak üzere, İtilaf Devletleri temsilcilerinin oluşturduğu Paris Barış Konferansı açıldı. Avrupa'nın haritası yeniden çizildi.
1924 - İstanbul'da Milli Türk Ticaret Birliği Kongresi toplandı.
1927 - Lozan Antlaşması, Amerikan Senatosu tarafından reddedildi.
1928 - Çerkez Hacı Sami çetesinden 3 kişi Eminönü Meydanı'nda idam edildi. Bu kişiler Atatürk'e suikast iddiasıyla idama mahkum edilmişlerdi.
1931 - Cumhuriyet gazetesinin düzenlediği Türkiye Güzellik Kraliçesi yarışmasını, Naşide Saffet Hanım kazandı.
1940 - Milli Koruma Kanunu kabul edildi.
1943 - Sovyetler, Leningrad'da hüküm süren Nazi kuşatmasını kırdıklarını açıkladı.
1944 - Trak adlı yolcu vapuru, Çanakkale'den Bandırma'ya giderken kayalara bindirerek battı: 24 kişi öldü.
1946 - Madam Butterfly operası, Ankara'da sahnelendi.
1947 - İstanbul'da Muallimler Birliği kuruldu.
1950 - Demokrat Parti (DP) işçiye grev hakkı istedi.
1951 - Vietnam Kurtuluş Cephesi gerillaları Hanoi'den geri çekildi; şehir Fransız'ların eline geçti.
1954 - Yabancı Sermaye Yasası Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde kabul edildi.
1966 - Vefa Poyraz İstanbul valiliğine atandı.
1966 - Ankara Cezaevi'nde af isteyen mahkumlar isyan etti. İstanbul Üsküdar Toptaşı Cezaevi'nde 260 mahkum açlık grevine başladı.
1969 - ABD'li bilim insanlarınca, düzenli elektromanyetik dalgalar yayan ilk pulsarlar bulundu.
1977 - Zatürreye yol açan gizemli Lejyoner hastalığı'nın amili olan bakteri bulundu ve Legionella pneumophila olarak adlandırıldı.
1983 - Kültür Bakanlığı'nca Sinema Yasa Tasarısı hazırlandı. Bakanlık tasarıyla filmlere denetim getiriyordu.
1984 - -Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK) davası duruşmasında sanıklara tek tip elbise giydirildi.
1989 - Kıbrıslı işadamı Asil Nadir, Günaydın gazetesinden sonra Gelişim Yayınları'nı da satın aldı.
1991 - Irak, İsrail'in Tel Aviv ve Hayfa şehirlerine Scud füzesi attı.
1991 - Hükümet, TBMM'den gerektiğinde Türk Silahlı Kuvvetleri'nin yurt dışında görevlendirilmesi ve yabancı askerlerin Türkiye'de bulundurulması konusunda yetki aldı.
1993 - Bayburt'un Üzengili köyü üzerine çığ düştü; 56 kişi öldü, 22 kişi yaralandı.
1996 - Michael Jackson ile Lisa Marie Presley'nin iki yıl süren evlilikleri boşanma ile sona erdi.
2005 - 800 yolcu kapasiteli yolcu uçağı Airbus A380, Toulouse'da (Fransa) basına tanıtıldı.
532 - Konstantinopolis (günümüzde İstanbul)'te başlayan Nika ayaklanması tamamen bastırıldı. 30.000 kişinin öldüğü tarihin bu en kanlı ayaklanması 13 Ocak'ta başlamıştı.
 
Arşiv
 
Süper Loto
12.01.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu081315212246
 
On Numara
16.01.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu04060711131823272934414550515259676973747579
 
Sayısal Loto
14.01.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu052629343536
 
Şans Topu
11.01.2017 Tarihli Çekiliş Sonucu020308202608
 
 
Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık